Tühikäigu reguleerimine

Tühikäigu reguleerimise õpetus raamatust ”SÕIDUAUTO ŽIGULI”

tyhikaigureguleerimine

Mootori tühikäigu reguleerimine: 1 segu koguse reguleerkruvi ; 2 Segu koostise reguleerkruvi.
Tühikäiku reguleeritakse töösoojal ja töötaval mootoril (jahutusvedelik 80-90°C; õli 75-85°C)

Tühikäigu reguleerimine
Kruvi 2 pööramisega saadakse mootori suurim pöörlemissageduskruvi 1 selles asendis.
Kruvi 1 abil seatakse tahhomeetri järgi mootori tühikäigupöörlemissagedus lubatavaks (750-800 RPM).
Kruvi 1 selles asendis keeratakse kruvi 2 nii, et vingugaasi sisaldus heitgaasis on 0,5% – 1% vähem kui 1,5%.
Kruvist 1 taastatakse mootori tühikäigu pöörlemissagedus tahomeetri järgi vähimalt lubatavaks (750-800 RPM).

Vanema tüübi karburaatori tühikäiku reguleeritakse järgmiselt:
Seguklapi piirdekruvi pööratakse seisu, mille korral mootor töötab võimalikult väikesel pöörlemissagedusel vahelejätmiseta.
Nõelkruvi pööramisega saadakse mootori suurim pöörlemissagedus seguklapi selles asendis.
Piirdekruviga vähendatakse jällegi mootori pöörlemissagedust.
Nõelkruvi sissekeeramisega saadakse väntvõlli selline pöörlemissagedus, mil mootor töötab tunduvate vahelejätmisteta.
Selles asendis keeratakse nõelkruvi väljapoole 30-60° (mitte rohkem), nii et mootori töörütm oleks ühtlane. Mootori pöörlemissageduse vähendamisega piirdekruvist ei tohi liialdada. Žiguli mootor on teiste mootoritega võrreldes veidi kõrgema tühikäigu-pöörlemissagedusega.(Nukkvõll võib kuivale jääda).